De X factor van Rexel Kerkrade

“Dat wij een X-factor hebben, daar zijn we natuurlijk trots op. Maar let op: die bijzondere aantrekkingskracht krijg je niet zomaar”, zegt Leon Vos, Regiomanager Rexel. “We zijn een elektrotechnische groothandel met een duidelijke functie in deze moeilijke regio. Om de gunning van de klant te krijgen en te behouden, moeten we met het complete team heel hard willen werken.”

Dat de inzet en aandacht effectief is, mag blijken uit de sterk verbeterende resultaten. Zowel in aantallen klanten als in het orderbedrag per klant. Alle instrumenten voor een optimaal klantencontact zijn gefinetuned en worden permanent aangescherpt. De ruime, overzichtelijke  winkel inspireert en leidt de klant naar de juiste producten. Achter de balie van de winkel staat de Rexel-medewerker die al zijn klanten kent. Het zijn er vijftig of meer per dag, allemaal veeleisende installateurs met haast, met vragen en opdrachten; ze worden op hun wenken bediend.

WE KRIJGEN DAGELIJKS 50 KLANTEN AAN DE BALIE

“Met dagelijks meer dan vijftig klanten aan de balie zijn we natuurlijk zeer tevreden. Direct contact met de klant en omgekeerd is van groot belang voor onze servicereputatie. Bovendien hebben we regelmatig balie- en stempelacties waarmee we het gemiddelde orderbedrag verhogen. De winkel en balie zijn een visitekaartje en een zichtbaar bewijs van onze power.”

In het Rexel Experience Center Kerkrade verwelkomen we met grote regelmaat de professionals in elektrotechniek, die daar – soms ook samen met hun opdrachtgever – alle informatie krijgen over de nieuwste producten. Maar vooral over innovatieve toepassingen, comfort    en veiligheid. Samen met de  leveranciers worden in het Experience  Center lezingen en presentaties  georganiseerd over onderwerpen zoals  onder meer LED-verlichting,  woningautomatisering, energiemanagement  en E-mobiliteit. Voor  het populaire product zonne-energiesystemen  heeft Rexel Kerkrade zelfs een  demonstratieopstelling op het  eigen dak.

“Direct contact met de klant en samen de  klanten van de klant uitgebreid  informeren, ook dat maakt ons zo sterk”,  zegt Jo Martens, Coordinator Experience Center Kerkrade trots.

VOORUITDENKEN IS EEN HOBBY GEWORDEN

“Iedereen heeft er  baat bij. Onze klant, de installateur, kan  zijn opdrachtgever laten zien hoe een  bepaalde toepassing, of energieefficiency  werkt. Hoe een lichtplan  eruitziet en wat het oplevert. En dus ook  wat het bespaart. Zien is ook hier geloven  en een goed advies is goud waard.

“Wat denk je van ons, de binnendienst!”, mengt Peter Seroo zich enthousiast in  het gesprek. “Wij maken ons er elke dag  sterk voor om proactief met de klant mee  te denken. Beter nog: vooruitdenken, dat  is ook een hobby geworden. De klant  bestelt bijvoorbeeld telefonisch, maar in  de haast vergeet hij misschien iets. Aan  ons de taak om dat te zien en hem te  behoeden voor duur tijdverlies op de  klus. Kijk, daar maak je vrienden mee, en  bind je klanten.”

De regio die door Rexel Kerkrade  bediend wordt, telt voor een overgroot  deel kleinere, tot hooguit middelgrote  installatiebedrijven met meewerkende  DGA’s. Stuk voor stuk klanten die met  alle aandacht en service behandeld  worden. De grotere klanten worden  regelmatig bezocht door de Account  Managers. Met dezelfde personal touch  en betrokkenheid.

E-commerce, ja natuurlijk. Ook dat  eigentijdse aspect maakt deel uit van het  complete palet aan sales-instrumenten.  Vanzelfsprekend willen steeds meer  klanten, naast het persoonlijke contact  en productdemonstraties en –trainingen,  efficient hun order via de website kunnen  plaatsen. Op www.rexel.nl weten ze dan  snel en eenvoudig hun slag te slaan.

“Elektrotechnische professionals in Zuid-  Limburg weten Rexel Kerkrade te vinden.  En anders … vinden wij hen!” voegt Leon  Vos er strijdlustig aan toe.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *